SEO môže byť dobré a fungovať, no môže byť aj zlé a nefungovať absolútne. Pri výbere SEO agentúry alebo špecialistu, pritom stačí dodržať niekoľko logických postupov a úvah a pozitívny výsledok máte zaručený. Teda, nie na dvesto percent, ale na takých deväťdesiat nepochybne.
Dobré SEO sa predáva samé
Viete ako najlepšie spoznáte to, že daná SEO agentúra odvádza dobrú prácu? Vyskočí vám ako prvá pri prehľadávaní agentúr vo vyhľadávačoch. Má to logiku, že? SEO agentúra, ktorá vie ako SEO robiť, by mala byť na prvých miestach vo vyhľadávačoch. To je asi najlepší druh referencie, akú môže agentúra mať. Postavenie vo vyhľadávačoch teda berte do úvahy ako prvé. Webová stránka agentúry, ku ktorej sa dopátrate po pol hodine hľadania, to s optimalizáciou asi nebude vedieť až tak dobre.
Orientujte sa podľa ceny
Cena SEO optimalizácie vám vie taktiež napovedať mnohé o tom, ako kvalitné služby ponúka daná firma. Príliš vysoké ceny však neznamenajú, že ide automaticky o kvalitu. Až podozrivo nízke ceny zas hovoria o tom, že v niečom bude háčik a optimalizácia nemusí byť na najvyššej úrovni. Ako to už zvykne bývať, stredná cesta je väčšinou tá najlepšia. To platí aj pri cene SEO. Otázkou ešte ostáva, čo je primeraná cena? Nedá sa to povedať presne, no dvadsať eur za jednu normostranu textu je určite veľa, päť eur je zas málo. Jeden spätný odkaz za päťdesiat eur je príliš, desať eur príliš málo. Jednoducho si urobte aspoň orientačný prehľad o cenách a od toho sa odpichnite.
Čo si ešte všímať
Pri výbere SEO si všímajte aj iné drobnosti. Napríklad spôsob komunikácie, rýchlosť odpovedí a taktiež to, čo všetko agentúru zaujíma. Keď nevyzvedá, nie je to dobré znamenie. Čím viac otázok a otravných mailov dostávate, tým väčší predpoklad, že SEO bude na dobrej úrovni. V rozhodovaní vám nepochybne pomôžu i referencie a názory ľudí, ktoré viete nájsť na internete.